jueves, 13 de mayo de 2010

REMENCES 2010 O SEMPRE PLOU A RIPOLL?

El passat diumenge 9 de maig tocava Terra de Remences, prova inclosa en el circuit CicloPirineus de la Federació. Les dades: 175 km amb 2600 m de desnivell. Garrotxa, Ripollès i Osona.

Recorregut: Wikiloc link
Elevation Profile

Arribo a les 6.50 a la vall d'en Bas i ja hi ha caravana a la sortida del túnel de Bracons, cua per aparcar, cua per recollir el dorsal, cua per anar al lavabo i cua per la sortida sense temps suficient per buscar millor posició davantera. No aconsegueixo trobar el Llorenç però si que ens trobem amb en Lluís Barber (si passeu per Figueres visiteu-lo, servei impecable !)

La sortida com sempre, uns més ràpid que els altres, passem per Olot on han variat el circuit per creuar, rectes fins a la Vall de Bianya i comença la primera dificultad del dia, el clàssic Capsacosta amb 9 km cota 850 m. Ostres quina gentada ! una mica abans de coronar comença a ploure, ja hi som, grrrrrrrrrrrr ! baixada cap a la carretera de Ripoll i cada cop plou més. A la rotonda dels túnels ens aturem per tapar-nos, plou amb forces ! ens afegim a un dels nombrosos grups que baixen i cap a Ripoll. Recordo la BPB del 2008 quan vaig fer el mateix recorregut també plovent. Vinga aigua ! Potser no farem la llarga, si segueix així em sembla que amb la curta ja en tindrem prou.

Arribem a Ripoll i comencem el segon coll, Canes amb 15,5 km 1080 m, ara plou molt poc i sembla que anem cap a millor, parem a l'avituallament i ens trobem amb el Dani Time i el seu amic Joan, anem fent plegats, coronem i baixada molt ràpida per tornar a Olot, precaució màxima, si bé no plou el paviment està ben moll i no valen bromes. Jo tornem a estar a Olot, fem el clàssic bucle per arribar a Sant Esteve d'en Bas i molta gent finalitza la seva jornada amb la volta curta. Nosaltres continuem direcció Joanetes per trobar-nos amb el meu amic Braaaaaaaaaacons, ja en tenia ganes ! després de fer-me patir molt a l'Artec de l'any passat (link) amb la btt per les seves fabuloses rampes de la primera part, tenia especial motivació per tornar a tastar-lo i no em va defraudar ! és un bon amic... A l'avituallament de Joanetes fem un beure ràpid i cap amunt ! em trobo bé, el pujo amb molt bones sensacions. Quin indret ! que guapo ! quans records... per cert Bracons són 7 km fins a cota 1115 m amb rampes dures del 16-12 %. Abans de coronar veig el Saperas fent de taliban del pedal que ja baixa, gira cua i pedalem una estona plegats, comentem la jugada i torna cap avall a buscar un altre amic, em comenta que el Llorenç està a 10' buuuuuuf complicat per veure-n's, just abans de coronar diviso la Marissa m'aturo uns segons la saludo i em comenta que el Llorenç va prou bé i que ha pujat molt millor que l'any passat. Molt bé ! Corono s'incorpora en Lluís, bevem i mengem a l'avituallament i arriba el Dani que esperarà al Joan. Bé, nosaltres avall cap a Torelló. La baixada de Bracons és una passada, espectacular, carretereta, curves, pendent, vistes...

Finalitzada la baixada enfilem cap a Manlleu, fem uns relleus molt bons amb en Lluís per enganxar un grup i ens quedem a la cua per recuperar i preparar la darrera part del recorregut. En una recte abans de Manlleu hi ha una montonera a la part del davant, això no estava previst !!! merda !!! frenades vàries, gent per terra i a mi en el darrer moment quan ja estava pràcticament parat m'enganxen per davant i pam al terra ! M'incorporo i res. Per sort en Lluís ha pogut esquivar. Continuem. Avituallament a Manlleu i cap a l'Esquirol. No vaig molt fi, la caiguda m'ha deixat "mal cuerpo". Pugem cap a Can Toni Grós i després coronem Coll de Condreu. Sort d'en Lluís que en aquesta darrera part fa bona feina i m'estira. Com sempre Condreu s'ha enganxat, mira que l'hem fet vegades i sempre té la darrera paraula del dia. Baixada còmode fins a l'arribada. Al final 6h 41', plata a 41' de l'or. Per com ha anat el dia ja podem estar prou contents.

Per mi el millor del dia: tornar a pedalar amb en Lluís per un recorregut espectacular que m'entusiasma, sobretot el sector Bracons.

Em sembla que és la meva 8 o 9 Remences i segurament la última. Tal com va passar amb la QH: massa gent i masses nervis.