martes, 10 de noviembre de 2009

ARTEC 2009 GALÀCTICA PROVA

Hola us passo una crònica que tenia a la carpeta de pendents.

I seguim amb les nostres pedalades i aquest cop va ser sonada ! Com va dir en Lluís: el dia que arribarem amb els llums encesos i varem marxar amb els llums encesos.

El 11 d'octubre vam anar a córrer a Sant Esteve d'en Bas, a la segona edició de l'Artec Marató BTT. Ens tenien preparat un recorregut de 113 km amb 4000 metres de desnivell.

Vam quedar amb dos pistons empordanesos, en Sisis i en Lluís el Barber (si passeu per Figueres visiteu-lo que us deixarà com un pinzell !!!)

Enguany teníem moltes ganes de tornar-hi doncs l'any passat a la primera edició, les dures condicions de fang no ens van permetre finalitzar la prova. Si bé vam passar el tall de Bracons vam decidir plegar doncs es feia tard i en teníem la pipa plena. Així doncs, motivats pel fiasco de l'any passat estàvem disposats a tornar-hi. Vam sortir a les 8. No estàvem ben col·locats per tant va tocar anar guanyant posicions i de seguida vaig perdre de vista als dos pistons optant per una estratègia molt més conservadora. Seria un dia llaaaaaaaarg.

Passem el primer tall (km 28 - 878 m +) sense problemes encara que per sota el ritme previst. Una primera part ràpida on el grup es va estirar però no de forma suficient, va haver-hi embussos en les entrades als corriols i el fet d'anar al darrera va fer que haguéssim d'aturar-nos forces vegades el ritme no va ser el previst.

Encarem la segona part del recorregut, molt més exigent: puja que pujaràs fins Canes on ens donen per dinar un bon plat de macarrons i seguim pujant fins al punt culminant de la ruta, Collfred, uns 15 km de pujada exigent, després baixada de 15 km cap a Sant Privat d'en Bas quasi tot per asfalt (espectacular !!! i em faig una de tantes notes mentals: s'ha de tastar amb bici de carretera). Per Puigpadines fi del segon tall, ja portem 72 km amb 2500 m +. I va començar el meu calvari particular...

Tercer i definitiu tall i em trobo els companys de Figueres, intento anar a roda, portava tot el dia sol !!! però a les rampes dures abans d'arribar a Joanetes començo a notar problemes musculars al moure el platillo, males sensacions i no els puc seguir, (faig nota mental: no duc l'entreno adient, no he fet els deures que em tocaven..). Decideixo afluixar i portar el meu ritme. Regulant. Ritme brevetero. Després de Joanetes ens encarem cap a Bracons per l'asfalt !!! no ho entenc, no m'ho puc creure !!! i els kilòmetres no cuadren amb el perfil !!! a mig asfalt no puc més !!! tinc la crisis del dia, busco el comandament del pilot automàtic, el trobo i continuo. Ja a mig Bracons deixem l'asfalt per continuar per una pista molt dreta i fangosa que s'ha d'acabar caminant... coronem Bracons baixant... ja n'estic ben fart !!! ei però res, endavant em d'acabar la feina.

El recorregut segueix per la la típica trialera-caminadora de la muerte de sempre, la Grevolosa, continuem per Cabrera, la zona és preciosa i la tarda que quedava marevellosa, fet que va ajudar a resistir la pallisa, pasem per territori de la Volta Osona (quins records !!! si us plau que la tornin a fer !!!) Coll Sabastida, quines ganes que s'acavi... quin purgatori... Serra de Mateus, Coll d'Uria i avall !!! ara sí, ja està, ben concentrat per no cometre cap error entomo baixada per un corriol espectacular fins a l'arribada.

Fet. L'Artec ha caigut. Al final 10 h 50'. 121 km amb 4020 m +. En Lluís m'estava esperant, amb cara de ufff-osti-tu-quina-pasada i em fa la foto de rigor. Gràcies.

Si l'any que bé hi tornem, caldrà preparar-la de forma específica.

No estic gens convençut del recorregut, es pot millorrar. Si bé aquesta edició 09 fou millor que la del 08, encara no han trobat el recorregut definitiu. Per exemple el tram de Bracons no és gens atractiu. El fet de voler aconseguir els 4000 m de desnivell condiciona massa el disseny. També s'ha de millorar la sortida, els taps a les entrades dels corriols fan perdre molt de temps. Els darrers avituallaments es van quedar curts. També cal millorar la senyalització, especialment del darrer tram, en van trobar a faltar indicacions. Els kms del perfil no estaven quadrats, error de càlcul, potser van servir el gps?. Si us plau poseu un perfil ben gran a cada avituallament indicant on som? Bé, crítiques constructives amb objectiu que l'organització millori aquesta galàctica prova.

Salut !

DPR

Preparats per passar el dia...
Foto: Barber

Autèntics pistons ! Molt aprop del top 10 !