viernes, 7 de mayo de 2010

LA PALLARESA

LA PALLARESA 2010 o DESCOBRINT EL TERRITORI

La meva primera cita de la temporada, fou a Tremp el passat dissabte dia 1. La Pallaresa, marxa inclosa al circuit CicloPirineus de la Federació. Per mi desconeguda, però amb molt bones referències: 168 km, 2200 m de desnivell, amb tres ports: el senyor Cantó i el senyor Bóixols sempre acompanyat del seu amic Faidella.

Sortim uns 200 corredors de Tremp a les 8 i puntualment es posa a ploure a bots i barrals, grrrrrr! , paro a la gasolinera de la sortida de Tremp a posar-me el PacLite i perdo el grup principal. Comencem bé ! Després poc a poc ens ajuntem un grupet de 10 corredors, passem per la Pobla i encara plou més, no sé si duraré gaire. Què hi farem ! hi ha força gent que plega i torna cap a la sortida, anem xoooooops, però bones notícies ! a l'alçada de Gerri la pluja minva i cap al nord es divisen clarianes, bé ! arribem a Sort i ja no plou ! de moment hem salvat la jornada.

Comencem la visita al senyor Cantó, 20 km de port, cota 1725 m, el grup se separa, uns es queden a l'avituallament, uns arranquen a tope, uns van fent, jo em quedo sol, no trobo ningú al meu ritme. Pujada màgica, port amb entitat, poc a poc el dia es va obrint, les boirines en moviment van desapareixent entre els ciclistes, imatges de postal, què bonic ! corono i gran sorpresa el paviment de baixada està completament sec, fantàstic ! baixada segura i molt ràpida, vaig trobant corredors i al final a Adrall ens ajuntem una colla d'uns 10. Ens incorporem a la carretera d'Andorra direcció sud cap a Organyà i Coll de Nargó. Decideixo quedar-me a la cua doncs no estic per moltes festes.

Arribem a Coll de Nargó i es presenta el senyor Bóixols, uns 20 km a cota 1380 m. També em quedo sol com un mussol, quasi tothom arranca gas a fondo, decideixo parar a l'avituallament, menjo i m'hidrato, doncs vaig una mica just. Com es nota que no porto a les cames els kms habituals per aquestes dates, ei però res: la vida és dura menjant verdura i feliç menjant pastís ! començo a pujar, ei quin descobriment !!!, un port molt guapo: solitari, bon paviment, bones vistes, contraforts de la Serra de Boumort, em pregunto si em podria sortir l'ós o potser veure un trenca o potser una parella de galls fers fent festeig primaveral, indret salvatge, inhòspit, temperatura perfecta ni fred ni calor, em trobo bé, començo a augmentar ritme de forma progressiva, corono, baixada cap a Bóixols poble i queden uns 3-4 kms per coronar Faidella, un alt de 1250 m. Aquí em trobo amb coneguts, per fi ! m'enganxo al seu molt bon ritme i baixem cap Isona. Sortim a la carretera de Comiols i de pet a la meta fins a Tremp. Finalment 6h 18'. Plata, a 18' de l'or. Bé, feina feta ! Classificacions link

Una marxa molt interessant, molt recomanable. Com m'agrada pedalar i descobrir nou territori ! Preciosa la zona de Bóixols, el tram Bóixols-Faidella-Isona és espectacular ! Bona feina per part dels organitzadors.

Salut !

DPR
























Entrant a meta a roda
Foto: UC Tremp link

Dades ruta: link, versió directa, a la cursa es va d'Isona a Tremp passant per Conques (rampeta interessant...) i ens incorporem a la carretera de Comiols per Figuerola (gasolinera)




2 comentarios:

  1. Fas enveja,David....de la bona.
    Sens dubte es veu que vas disfrutar amb la ruta,amb unes careteras macas.
    Es un petit plaer seguir las teves croniques.
    Gracies i endevant.

    Pere Borrás

    ResponderEliminar
  2. Molt bé David, ara ja has començat el Cilo Pirineus. De pet a per l'equipació de la FEDECAT.
    Propera crònica REMENCES, esperem que amb bon temps (climatològic, és clar!!!).
    Salut
    David

    ResponderEliminar